Dags för mig igen!

Hejsan!
Idag slutade jag tidigare från skolan så jag kom mycket tidigare till stallet, men när jag kom dit var det bara en annan där. Det var lite tråkigt eftersom det annars brukar vara så mycket aktivitet där men rätt så skönt ändå.
Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg täcket som Victor hade, har ingen bild men tänk er en fet man i magttröja, så ungefär så såg det ut! Täcket var väldigt för litet...
Jag red barbacka så vid varje hörn gled jag lite åt sidan hela tiden, det löste jag enkelt genom att byta varv och glida tillbaka igen :P
Vänster galopp gick ganska bra (förutom att jag halvt gled av hela tiden :P) men i höger galopp bockade han bara! Vet inte om han var glad eller om något irriterade honom, hursomhelst fick jag honom att galoppera några "bockfria" steg inan jag saktade av och så fick det räcka.
I slutet blev han rätt så mjuk men det var svårt att få honom att gå i form under längre perioder, mest gick han bara fint på volterna eller på serpentinbågarna.

Det var allt om ridningen så då återstår bara min uppmuntran till Sandra att börja blogga igen! Så här är Sandras mörkaste hemligheter nummer 2: Sandra läser Bamse när hon går på toa! B)

Ses nästa vecka!
Kram Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0