Ebbas första blogginlägg... Någonsin!

Hej allesammans! Det här är mitt allra första blogginlägg någonsin! :D Jag ska göra mitt bästa för att inte förstöra Sandrasbloggs goda rykte :)

Jag är alltså Sandras nya medryttare, idag var min femte tisdag som medryttare på Victor! Gick jätte bra idag skulle jag säga :) Började med lite volter och halter, i början var han väldigt stel men det släppte efter ett tag :). Efter ett tag kom Fayme med sin pålle Gameboy, då började vi hoppa.
Jag är riktigt dålig på att hoppa (troligtvis eftersom jag aldrig hoppat så mycket) men vi lyckades hoppa en sockerbits hög bom utan att riva! (framsteg för Ebba! :D). Lyckades tyvärr aldrig ens komma över grinden, i sista sekunden väjde Victor undan... hela tiden!
Fayme och jag bytte hästar, och på Gameboy lyckades jag hoppa båda hindrena :D men fort gick det! (btw så lyckades inte Fayme få Victor över grinden heller ;)).
När vi var klara med hoppandet tyckte Fayme att Gameboy behövde galopperas av så, efter ett snabbt byte av hästar, gav vi oss ut i jakt på några bra vägar att galoppera på! Efter lite pulsande genom snön hittade vi en bra väg. Har aldrig galopperat på en häst så snabbt tror jag!
Ett tag trodde jag att Victor skenade, men så fort som Fayme stannade stannade Victor också (eller ja han sprang in i rumpan på Gameboy...). Roligast var uppförsbacken, där gick det fort!! Fayme tog ett varv till och galopperade mer, men jag bestämde mig för att inte utmana ödet och återvände till stallet. Jag väntade mig att få se Gameboy komma galopperandes med fladdrande tyglar och Fayme krypandes efter med ett brutet ben, men efter ett tag kom hon tillbaka (på hästen).

Victor skulle inte ha någon mat så jag tog ut honom i hagen medan Gameboy åt (Victor var jätte sur :P), men när jag lämnat honom (ensam) i hagen gnäggade han jätte ledsamt (om hästar nu kan göra det...) och jag fick jätte dåligt samvete :/ men kallhjärtad som jag är gick jag tillbaka till sadelkammaren, tog mina saker och gick.

På pendeln hem sen så märkte jag hur folk tittade konstigt på mig, så jag tog ut en av mina hörlurar (jag lyssnade på musik) då upptäcker jag att sladden inte var i telefonen! x) I panik tar jag upp telefonen stänger av musiken, trycker den mot örat och ropar (lite halft hysteriskt...): -Mamma SLUTA RING!!

Tänkte berätta lite snabbt om mig själv också :)

Jag heter Ebba Ahlgren (som bilarna :D) Cederlöf och är 14, snart 15, år. Jag går i Eriksdalsskolan i matte-klass (japp du läste rätt, jag tycker om matte ;)). Jag lärde känna Sandra när jag började på 4H, för typ 6 år sedan. Tess och jag har gått i samma skola sen vi var typ 6, och vi gick i samma klass i typ 3 år. Jag rider på östermalms ridskola på torsdagar och vissa dagar (det ändrar sig hela tiden) är jag på 4H. Mitt favorit djur är, suprise suprise, inte häst utan ko, men jag älskar hästar också, speciellt Victor :P. Just nu har jag inga husdjur hemma, har precis sålt mina marsvin och min katt bor hos mina morföräldrar i Halland. Jag har varit vegetarian i 3 år. Det är i stort sett vad jag kan komma på just nu :)
Jag och Canasta, häst på 4H, ute på promenad. Hon fattade inte att hon skulle titta in i kameran :P

Jag och Sally, fjällko på 4H. Vi är bästa vänner! :)


På rixlägret (4H-läger) i Jämtland 2010 gosade vi lite med älgarna :)

Som ni kan se gillar jag många olika slags djur :P

Vi ses nästa tisdag! / Ebba

Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan!

Nu är dagens blogg avslutad, gå in och kolla om du blev vinnaren! Annars så kan du bara anmäla dig till min nya "dagens blogg" :)

2011-02-15 @ 21:35:03
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/
Postat av: yassie

gooo ebbo, you ruleeeeee :D

2011-02-17 @ 16:25:02
URL: http://heysilage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0