En mysig stalldag

Idag tvingade jag pappa att få åka till stallet, kunde inte stå ut med att inte träffa min sötnos. Vi skulle rida ett hårt dressyrpass så jag och Fayme lindade, jag hade marinblåa lindor och ett marinblått schabraket och så red vi på våran volt, gick super bra faktiskt han var fin i både skritt och trav, sen så satte vi upp grinden eftersom han vägrade så mycket igår med ebba och Fayme men idag var han riktigt fin faktiskt hoppade några språng och sen satte jag på honom "snodden" första gången i mitt liv jag red med en sådan, men nu låter jag fett nybörjare, men det är ju så man ofta gör på unghästar för att bygga muskler och få fina och runda gångarter. Men jag ska börja rida med den ca 1g i veckan för att bygga upp hans rygg i galoppen och för att få honom att förstå att i gångarten galopp kan man också bli mjuk och jobba. Jag måste bara berätta hur fin han vart med den, han sköt upp ryggen typ 30cm :D så jäkla härligt.
VIKTIGT NÄR MAN ANVÄNDER HALSFÖRLÄNGARE ÄR ATT MAN SAK SPÄNNA DEN SÅ PASS LÖST ATT NÄR HÄSTEN GÅR I EN BRA FORM SKA HALSFÖRLÄNGAREN INTE GÖRA NÅGOT MOTSTÅND!
Så jag red i ca 15min med halsförlängaren och sen red jag och Fayme ut och galopperade galet, victor behövde verkligen det! så träffade vi lovisa med Rudolf och Sofia med Gladur, dem red med oss ett tag och följde med oss tillbaka så hjälpte jag lollo att få över sin häst över grinden, så fick jag testa honom lite, en annorlunda häst men väldigt fin fick över honom alla 4a gånger. Sen red jag Gladur lite han är mycket speciell, men han är islandshäst och jag är inte så van att rida dem... Men det var väl allt från idag, PUSS

Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; Men TACK så jättemycket, vad glad jag bliiir! :D Den svarta ponnyn är dock inte min, utan en som jag rider och tävlar åt hans uppfödare! Men jag håller med dig, han är helt underbar, riktigt härlig utstrålning, sån som bara hingstar har tror jag! :D



Den bruna ponnyn är dock min, inte säker på vilken du menade, haha! :) Fast den svarta är ju så vacker, så chansade på honom..! ;D



Allt bra med dig annars? :D



Kram

2011-02-16 @ 22:29:47
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: ellen

Fin blogg och söt häst :)

Använder också halsförlängare på en av mina hästar, är verkligen ett jättebra sätt att bygga upp ryggmusklerna på :) Men som du skriver, man ska absolut inte spänna den för hårt .

2011-02-17 @ 22:10:39
URL: http://jagellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0