Ingen provridning

Emma som tjejen heter och jag inställde provridning nr 2 idag och flyttade den till torsdag. Tror att det är bätte om Victor är ordentligt riden och om jag e frisk! red Victor idag iaf.. INTE NÖJD, han gjorde fina halter men bibehöll inte formen :( och så kunde han absolut inte hålla formen i galoppen.... inte kul.
Men jag kan ta på mig ansvaret att jag är sjuk och inte orkar rida ordentligt. Men det var riktigt mysigt att spendera lite tid med min pluttis! Sen hämtade pappa oss så hämtade vi upp mamma och lämnade hem Tess, köpte sushi till mig för att mamma och pappa skulle ut och äta :( men det gör inget för jag fick sushi :D men just vi åkte förbi hööks för att kolla in nya grejer+ så skulle jag kolla in om dem hade ett tömkörsspö till mig och Ebba, men dem var slut så jaag gjorde ett köp på en halsförlängare för att bygga upp hans galopp och halterna. Ska härma Tess lite mer bra och dåliga grejer från ridpasset! :)


Bra med passet:

Han var sjukt fin i formen i skritt och trav.

Han var pigg och hade framåtbjudning.

Han höll galoppen i volterna.

Han var lyhörd.

Dåligt med passet:

Han var pigg och ville inte arbeta.

Han höll inte formen i hans fina halter.

Han mjuknade inte allt i galoppen. Gick ifrån sin ställning.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0