Tömkörning i snön

Hej hej! Dags för min tisdags bloggning igen! :D

Hade först tänkt att rida med bettlöst och jobba lite med eftergifter, men sen berättade Sandra att hon hade köpt ett tömkörningsspö! Så då ändrade jag mig ganska snabbt. Försökte en gång med att tömköra utan spö, men det gick inget bra... Han struntade helt enkelt i att öka tempot eftersom han visste att jag inte kunda göra mycket åt det :/ Det gick bättre nu när jag hade spö, men jag behövde inte använda spöet så mycket, det handlade mest om att han visste att jag hade det :P
När jag gjort klart Victor och allt det där så återstod bara att sätta på sig handskarna (Nr 1 viktigaste grej när det gäller tömkörning...förutom hästen då), då jag upptäcker att jag glömt dem -.- I panik börjar jag leta efter andra saker som kan ersätta vantar (Tömkör hellre naken med vantar än tvärtom!) så hittar jag Sandras ridtumvantar! Dem kan jag använda tänker jag lättat, tills jag kommer på att jag ska tömköra och då håller man ju tömmarna inte på samma sätt som tyglarna >.< Den högra tumvanten var trasig, där var fingrarna "fria " men fortfarande skyddade av undervanten, alltså skulle jag kunna använda den. Men den vänstra var hel (en sekund funderade jag på att ta sönder den också... sorry Sandra) så kom jag på, vad jag tror är, min mest briljanta och kreativa idé i hela mitt liv! Jag vände på vanten och stoppade in lillfingret i "tumhålet" och pekfingret i "lillfingerhålet"! Tummen fick trängas tillsammans med resten av fingrarna i mitten :P Gick jätte bra!! Men nästa gång ska jag komma ihåg mina handskar...
Tillbaka till tömkörningen då:
I början fattade han inte riktigt vart han skulle gå och jag hade problem med att gå i snön (som var jätte ojämn) men efter ett tag kom vi båda in i det :). Hade bettlöst träns och det gick faktiskt riktigt bra! Gjorde i stort sett samma sak som jag hade tänkt göra ridandes. I slutet gick han jätte fint och jag var jätte stolt! :D Synd att Sandra inte var där och såg honom :P
En annan tjej red samtidigt och hon hade lagt ut bommar på marken som Victor tyckte var jätte intressanta, han tittade hela tiden på dem när vi gick förbi :P

När jag skulle hem sen missade jag den första bussen och fick vänta i en halvtimme på nästa (gick ganska snabbt tack vare Eminem ;)). Efter ungefär en kvarts av väntande på bussen kom bussen som åker åt andra hållet, när den kör förbi mig ser jag hur busschaffören vinkar till mig. Jag vinkar glatt tillbaka och tänker: Vilken snäll busschafför som vinkade till mig :) En kvart senare kommer min buss, när jag kliver på ser jag förvånat att det är samma busscafför som vinkade till mig!
- Jag vinkade till dig förut att du skulle kliva på bussen! Säger han till mig.
Han skulle alltså åka runt med bussen och vinkade åt mig att kliva på så att jag skulle slippa frysa vid hållplatsen :P Hur skulle jag fatta det?

Vi ses nästa tisdag, samma plats, samma blogg!
Kram Ebba :)


Virre i hagen :]


Efter-tömkörnings-mellanmål är mycket populärt, han slickade hela skålen :P

Kommentarer
Postat av: Tess

SNYGG MIN HÄST ÄR!

2011-02-22 @ 22:13:44
URL: http://ponnynmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0