Dagens bettlöst

Red på mitt "Hackamore" idag på grannvolten, Grete som brukar ha horsemanship lektioner från marken för mig hade lektion fat på hästryggen! Det gick SÅ BRA! Jag fick igenom honom och han höll formen i både halt och ryggningar. Hon lärde mig massvis med nya tips. Min övning var att stanna honom med sitsen ta ett fast tag i tyglarna så det blev ett tryck för honom, skulle hålla kvar trycket tills han mjuknade då skulle han få eftergift. Sen så skulle han gå på friskt med långa tyglar, så skulle jag korta tyglarna och hålla ett fast tag tills han mjuknade och då skulle jag göra halt och ryggat tills han mjuknade och sedan fram på långa tyglar. ÄR SÅ GLAD. Allt bara flöt på och han var så fin. Blev bara galopp på volt i ca 5 min i varje varv men resten trav. Så imorgon kör jag dressyr med bettlöst igen :D puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0