Marks (Tess Ponie)

Jag har ridit Marks, Tess ponie 2 gånger seriöst tror jag, ena gången så var det precis när hon hade köpt honom och han hade verkligen ingen motor i sig, speciellt inte i bakbenen. Det kändes som en halv häst, att man hade en häst framför sig men inte bakom sig. Han hade helt okej gångarter men galoppen var inte hans starkaste gångart. Han var snäll och uppfostrad men inte smmarbetsvillig. Han kändes som att rida en kamel blandad med en giraff.... Men man kände att han var en helt egen häst, en mycket speciell en och att han behövde någon som verkligen visade vem som bestämmer och som har tid och tålamod. Alltså inte en så lätt häst men en mycket trevlig.

Den andra gången jag red honom var nyligen för kanske två veckor sedan, då tvingade Tess mig att hoppa! :) Det var en helt annan häst, han hade framåtbjudning ökade nästan självmant och mycket sammarbetsvillig! Min häst som är MYCKET GRÖN (olärd) behöver någon som verkligen trycker ifrån och bestämmer längden i förväg. Om du inte gör detta springer han rätt in i hindret som kan vara lite jobbigt för dem som provrider.... Men Marks tar lixom initiativet själv när han ska hoppa av och om han behöver göra ett omtramp. Det var verkligen härligt att rida en sådan häst. Men jag säger inte att han är den lättaste, hans språng är inte roliga om man inte kan dem, han hoppar VÄLDIGT konstigt! Och han kan gärna ta lite mindre svängar, typ välta i kurvorna (EN RIKTIG OMHOPPNINGSHÄST!) Så det gäller att hålla ut honom och vara med på dem konstigaste sprången!

Liknande bild på oss! Från tävlingen 31Dec. Puss
 Tess och Marks

Jag och älsklingen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0