Tess och Jag

Detta inlägg är svar på en läsares frågor: Hur jag och Tess träffades och hur jag tycker Marks är att rida, har han är att rida tar jag i kommande inlägg. Vi börjar med hur jag och Tess träffades, Tess och jag har båda alltid varit ´djurintresserade och vi gick på dagskollon på 4:H gården i Hägersten redan som 7/8år där träffades vi och blev lite halft vänner vi var lixom som tvillingarna som hittat tillbaka till varandra. Vi blev väldigt ledsna när det var sista dagen på kollot för att vi kanske aldrig mer skulle träffa varandra men soulmates som vi är så övertalade vi våra föreldrar att få gå massvis med kurser och sommarkollon. Vi fick ganska fort favorithästar jag (lille vita Bandito) och Tess (Kantiga bruna Canasta) som vi blev allt mer duktiga och fick sköta mer självständigt. Vi blev även min miniledare när vi blev lite äldre och började vara ledare på kollon. Vi höll ihop fast vi boddde ca en timma ifrån varandra. Åren gick och vi blev bara duktigare och duktigare och så flyttade jag in till stockholm igen ifrån Järna, vi fick bli medryttare på två russ på 4:h gården som behövdes rida utav några rutinerade haha tydligen av oss! Så vi var där ca 3ggr i veckan, så där har vi många bra minnen tillsammans. Vi utveklades väldigt mycket i våran ridning under den tiden. Så vi har kännt varandra i 7 år nu och vi har alltid hållt ihop! Jag och Tess är som syskon, när vi t. ex.  åt på en restaurang med min familj så frågade servitrisen vad vi ville dricka jag sa fanta och tess sa cola, då sa hon syskon ska alltid ha olika. Våran största dröm genom alla tider var att få egna hästar och att ha dem i samma stall, jag kan ju bara berätta hur lyckliga vi är som har fått våran och så många andras drömmar som blev till våran verkliget. Jag och Tess har nog nästan gjort allt som vänner kan göra om inte mer :P Jag älskar dig Tess Ahlse My best friend for EVER!   Ni får gärna ställa fler frågor om oss! Puss

Detta är bild på russen som vi fick rida till på 4:h gården

Canasta! ("Tess ponie")                                 Ruter! ("Min ponie")


Kommentarer
Postat av: Ebson <333 :)

MIN OCKSÅ!!!! <333

2011-01-05 @ 21:21:14
URL: http://flummacitroner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0