Who's the boss?

¡Hola! (jepp, hade spanska prov idag)
Dagens ridning gick ganska bra, men kunde ha gått MYCKET bättre... :/
Victor har inte bara bytt hage men också humör, så han är mycket hingstigare nu -.-'
Volten gick inte att rida på så först red jag ensam till ängen en bit bort och övade halter (han ville verkligen inte stå still!!) och att hålla formen och sådana saker. På vägen tillbaka mötte jag Vanessa och Alexandra (de kunde mitt namn, hur vet jag inte :P), vi red ut i en halvtimme och trava. Jag galopperade pyttelite också :]
Skrittade av på volten och sen borstade jag av honom. Han fällde helt sjuuuuukt mycket! Trodde jag hade borstat bort hela hästen när jag var klar... Ett tips till alla som funderat på att borsta en fällande häst i motvind: Gör inte det, om ni nu inte råkar tycka om att se ut som en Yeti :)

När jag skulle lämna honom i hagen kunde han inte vänta med att träffa the ladies så han fick väldans bråttom. Tack vare Alexandra och Vanessa fick jag tillslut stopp på honom! Jag backade honom en bit men jag hann inte göra så mycket mer än så för jag var tvungen att springa till bussen, så nästa vecka ska jag försöka vara lite mer dominant!
Berättar nästa vecka hur det gick...

¡Hasta luego! :)
/Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0