Piiiigg häst!

Aloha! 2 veckor sedan förra bloggningen... Det beror på att jag inte red förra tisdagen eftersom Victor hade blivit skadad :( Men nu är han bättre! :D Var i stallet igår tillsammans med Tess och Sandra för bli visad runt i det nya stallet (åh just det, han har flyttat till ett nytt stall! :P). Fick rida lite då också!
När jag kratsade hovarna upptäckte jag att han hade tappat en sko, men han var inte halt så jag kunde rida :)
Idag red jag med inspänningstyglar (heter det så...? hoppas ni förstår vad jag menar i alla fall :)). Gick i form stora delar av lektionen! :D Övade på att galoppera på volt, och det var tur det för om jag hade galopperat på fyrkantsspåret hade han hoppat över staketet och vi skulle ha varit i Kiruna ungefär nu! Jättepigg var han! Men tillslut gick han jättefint i galoppen också! :D

Satsade på att gå från stallet 18:30, men när jag var klar med Victor ringde Tess och då fick jag ta in Örnen och ge honom hans mat också (eftersom NÅGON hade glömt det!). Det hela slutade med att en mycket andfådd Ebba missade bussen :/ Men jag pratade med mamma hela tiden och tittade på stjärnorna så tiden gick ganska snabbt :)

Nu måste jag verkligen sluta skriva för jag måste plugga SO (mamma tror att jag sitter och skriver en text om franska revolutionen vid datorn :P) och äta singoalla kakor!

Ses nästa tisdag!
Aloha! (Hawaiianare är sköna som har samma ord för hej och hej då :P)/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0