All work and no gloves makes Ebba a sad girl...

Hej hej hej! :)

Slutade tidigt från min hemkunskap så jag kunde åka hela en timme tidigare till stallet! :) Victor hade ingen grimma på sig i hagen (som han brukar ha...) så att jag satte på honom en repgrimma och fortsatte att träna lite horsemanship. Han stod för det mesta still när jag övade ground tie :P När jag hade suttit upp insåg jag den hemska sanningen; jag hade glömt ridhandskar! Jag hade kunnat hoppa av och lånat ett par men jag hade kämpat med att komma upp på hästen så jag tänkte fan i mej inte hoppa av. Så det hela slutade med totalt 4 blåsor varav en har spräckts... Red iaf på volten, barbacka... så det vinglade rejält... Hade dessutom bettlöst träns :) I vänster sida var han jätte stel, i slutet blev det bättre men fortfarande var han stel. I höger däremot blev han ganska fin! Gjorde mycket volter och serpentinbågar. Fick till och med in galopp i båda varven, fast inte mycket eftersom jag halvt trillade av i fattningarna x) När jag skulle skritta av tappade jag sadelpadden som jag satt på så jag hoppade av och skrittade av honom till fots istället. Övade på att han skulle följa mig, stanna när jag stannade springa när jag sprang och så. Det gick faktiskt ganska bra! :) När jag borstade av (blev väldigt förvånad när jag upptäckte att sandra hade gett honom en faketatuering på rumpan...) övade jag också på att få honom att sänka huvudet genom att trycka precis bakom öronen, han börjar fatta nu! Resten var bara som vanligt: in i hagen, gå till bussen, åka hem...
Det var min dag det, hoppas er tisdag var lika fin (kan inte fatta att förra veckan snöade det!!) :)

Ciao!

Kram Ebba




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0