Drip, drip, drop little May shower...

Hej! :D

Praoar hela den här veckan på Stockholms Katthem i Telefonplan, idag slutade jag klockan 3 så då åkte jag till stallet. Vanligtvis åker jag från södra station men nu var jag helt förvirrad för jag visste inte riktigt hur jag skulle åka... Hamnade i alla fall tillslut i Masmo och hittade busstationen! Blev ytterligare förvirrad när det visade sig att jag skulle ta bussen som jag vanligtvis tar när jag ska hem från stallet... Lyckades slå min vanliga buss och kom till stallet 1 minut tidigare än vanligt! B) Trodde först att alla hästarna hade flyttat ut ur hagen som de vanligtvis går i för jag kunde inte se dem när jag mockade, men en annan del av hagen (med mycket gräs) hade öppnats så självklart var alla hästar där! Victor följde motvilligt med ut ur hagen :P Fick hjälp av en liten tjej med att borsta av honom :] Sen fick hon rida några varv på Victor innan jag satt upp och red (höll nästan på att glömma mina ridhandskar igen imorse!). När jag började rida började det åska, men han brydde sig inte så jag brydde mig inte heller... Fast blöt blev jag :/ Red barbacka som vanligt och jisses min balans har förbättrats! :D Chockerande! Stolt som jag va travade vi på ganska länge, gällde att trötta ut honom med trav eftersom jag inte kan galoppera så länge barbacka :P Fast några steg galopp blev det i båda varven! Fast det var en riktigt ful galopp :/
Victor var faktiskt riktigt mjuk idag :D Gjorde skänkelvikning åt båda hållen och sånt, han var jätteduktig ^^
Avslutade med trav på långa tyglar. När jag hade ställt upp honom började det spöregna ordentligt! Behöll hjälmen på huvudet så att mitt hår inte skulle bli jättekrulligt (japp, det blev det i alla fall...). Tess hade bett mig fodra Marks så jag tog ut honom efter att jag lämnat Victor. "Det här går fort, jag hinner med den tidiga bussen" tänkte stackars jag... Långsammare häst på att äta har jag aldrig sett! -.- Tror att Marks är ganska så langråg också så han typ förväntade sig hela tiden att bli bortkörd :P Typ två timmar senare var han klar så då kunde jag äntligen byta om (härligt med torra kläder efter att tagit en snabb och ofrivillig regndusch!) och åka hem! :)
Såg en hare den här gången också! Fast vid Huddinge Sjukhus :)

Kram Ebba!


I den gröna hagen :)


Övade på att han skulle sänka huvudet (här hann han dock höja det en bit innan jag tog fotot...), ganska avslappnad? :)


Haha, min favoritlåt i alla tider (älska Bambi!)! Synd bara att det är April shower och inte May shower, för det skulle stämt in på idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0